lørdag 30. oktober 2010

Har kviser og proteinpulver en sammenheng?


helt siden slutten av desember, har jeg drukket Optimum ON whey protein pulver ca 3-6 måleskjeer per uke.

Min høyre jawline har siden da vært vrimlet med "hormonelle" kviser ... 8 kviser sånn cirka i ansiktet hver gang jeg våkner opp. Og det er ikke bare det at jeg sover dårlig, men jeg trener også veldig mye, noe som gjør at det resulterer i at jeg inntar en hel del proteinpulver daglig.... kvisene går, og dukker opp igjen!

Jeg trodde det var på grunn av det øvirge kostholdet mitt, så jeg har vært i endring
det ukentlig og har vært å holde meg på en diett som gjør at jeg skal få mindre kviser. Men i det jeg inntar en hel del proteinpulver, så er det jo ingenting å gjøre med at jeg får masse kviser samtidig. Spørsmålet er jo selvfølgelig hva jeg kan gjøre med dette, og hvordan jeg kan løse et slikt problem.

Det er her jeg kommer inn på tanken om proteinpulver kan være kilden til alle kvisene mine. Dessverre er det slik at en del proteinpulver har en dårlig effekt på huden - som kan resultere i fet og dårlig hud, samt det å bygge opp kviser
... kunne proteinpulver være kilden til min kviseproblem?

Jeg er på det punktet hvor jeg bygge muskler og miste vekt så jeg virkelig ikke ønsker å gi slipp på proteinpulver .... så igjen, ansiktet mitt har aldri vært så dårlig som det er nå om dagen. Kanskje jeg bør bytte proteinpulver?

noen som har noen tips? samme erfaringer?

Jeg må innrømme at jeg ser en klar sammenheng mellom kviser og proteinpulver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar