torsdag 26. mai 2011

Knebøy, utholdenhet og proteinpulver


Spørsmål:


Skal skrive rapport om utholdenhet og styrke. Det er egentlig meningen at jeg skal hente inn data selv, men siden jeg er lat så har jeg bare tenkt å produsere noe tall. Jeg bør derimot finne noe som er noenlunde realistiske, så det er her jeg ber mine NBtreningsnarkomane om hjelp.

Det har seg sånn at jeg har prøvd proteinpulver en stund uten helt å

Er snakk om en passe utrent person:

Utholdenhet:
Hvis jeg skulle jogget i 25min. 5min oppvaring og deretter 4x5min intervaller med økendende intensitet. Hvordan vil pulsen utvikle seg her? Starter med rolig puls på rundt 80-90, og deretter øker til en maxpuls på rundt 200 på slutten av 4 intervall. Er det realistisk?

Knebøy:
Skal først teste 1RM, 70kg realistisk? Deretter ant rep ved 90% belastning, dvs 63kg. 4-5rep realistisk?
Deretter ant rep ved 80% og 70%.
Eller bør jeg bruke proteinpulver for å kjapt komme opp i vekt?

Svar:

Persa 170 x2 i knebøy for ikke så lenge siden faktisk - med god hjelp


Litt lettere å si hvor mye du kan ta i knebøy hvis du sier hvor mye du veier og hvordan kroppen din er(muskeløs eller feit for eks)


En utrent person som tar knebøy for "første" gang vil nok klare 70 ganske lett hvis han har en normal kroppsbygning.

Regner med det er en lærer som skal analysere det du skriver og da er det jo bedre å ta litt for lite i enn å skryte på deg at du drar 200 i knebøy uten å engang ha testet .

Si du veier 90 kg så vil ihvertfall 100 KG være veldig realistisk og lett å klare en gang...Da har du 100% på 1 RM og kan lett regne deg ut til resten av tallene du trenger . Og tro meg; jeg tar mye proteinpulver - det skal du vite.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar