søndag 29. mai 2011

Info om kjøp av proteinpulver


Når du går inn i et nettbutikk på internett (feks Highwhey.no ) er det tusenvis av konkurrerende merker av protein pulver. Jeg vedder du lurer ... det samme som jeg gjør ... hva er forskjellen mellom alle disse proteinpulver, og hvilken som er den beste for meg?

Først av alt, vet dette ... det finnes forskjellige typer proteinpulver. De viktigste ingrediensene er myse, melk, egg eller soya.

Du har isolere whey protein, whey protein konsentrat, hydrolyzed myse, kalsium caseinate, eggehvite, hele egg og så videre. Nok å gjøre hodet svimmel, ikke sant?

Det neste naturlige spørsmålet om proteinpulver er hva er egentlig fordelene du kan få fra alle disse forskjellige, proteinpulverene?

La oss begynne med Whey proteinpulver. Den består av tyve prosent av den totale melkeprotein. et biprodukt av ost produsert fra kumelk. Den har massevis av aminosyrer og er lett for kroppen å fordøye.

Den neste protein som jeg vil snakke om er Casein protein som utgjør omtrent åtti prosent av den totale melkeprotein. Det har også en utmerket aminosyreprofil, akkurat som whey protein, men det tar lengre tid for kroppen å fordøye. Kort sagt, under treningsøkten, og rett etterpå, er kasein protein ikke en god idé, fordi kroppen din trenger ekstra protein NÅ ... ikke senere. Du trenger et protein som kan absorberes raskere av kroppen din ...

Jeg må advare deg ... Jeg er ikke en stor fan av soya baserte proteiner. Det er et kontroversielt tema for mange folk. Det er mange undersøkelser som tyder på soya produkter kan være et medisinsk risiko. Jeg ville foreslå at du velger en annen kilde til protein og holde seg borte fra soya pulver.

Det er en annen kilde til proteinpulver som er en blanding. Vanligvis er det en kombinasjon av proteinkonsentrat, myseprotein isolat, eggprotein, kaseinprotein og noen ganger soyaprotein. Blends er bra når du vil ha et fullt spekter av proteiner som kan bli fordøyd av kroppen din over en periode.

Nettbutikker som selger proteinpulver i Norge:


- Highwhey.no .

- Gymgrossisten.no - størst og best.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar