lørdag 15. januar 2011

Doping og bivirkninger




Steroider som for eks. Sustanon 250 setter du i rumpeballen med sprøyte og fører til økt testosteron i testiklene, noe som vil øke muskelbyggingen drastisk, men ikke bare øker steroider muskelbyggingen men også forbrenningen. Derfor vil du få drømmekropp på kort tid.

Men de værste bivirkningene fra steroider kommer først når du slutter med en kur. For la oss si du har 15% testosteron til vanlig når du da tar en steroide kur vil testosterone stige til for eks. 80-90% men når du da slutter, så vil de gå så langt ned som til 1-4% altså kroppen forbrenner nesten ingenting. Så om du ikke har lyst på mage i etterkant er du avhengig av og spise sunt og holde treningen gående.


Men nok om steroide prat. No-Xplode har ingredienser som blandt annet koffein og taurin + mer. Taurin er jo et av stoffene som er veldig populært i energi drikker som for eksempel Red Bull. Og koffein vet de fleste hva gjør.

Grunnen til at taurin blir brukt er fordi det har en effekt ved og øke blodnivået i kroppen din, dette fører til at musklene får lettere oksygen tilførsel i tillegg til at det skal motvirke muskeltretthet = mer utholdenhet.

Taurin skal også virke positivt ved og motvirke den vanndrivende effekten av koffein.

Man kan si det som at det gir deg et kick. Personlig det jeg liker best med drikken er at etter jeg kjører sett i benk på 60 kg, 4x6 så tar det meg 10 sekunder hvile etter hvert sett før jeg føler meg opplagt igjen. Restitusjonen på musklene er så vanvittig kjapp.

Bivirkningene etter doping er jo så og si veldig store og stygge - så det anbefales ikke akkurat å ta doping.

Jeg kjører som regelt kreatin + aminosyrer (BCAA og glutamin) + no-xplode før trening, og ender med og drikke en del vann pga no-xploden, så ca. 4-6 liter vann i løpet av en treningsøkt er ikke unormalt for meg, deretter 80g protein + aminosyrer (BCAA og glutamin) + kreatin umiddelbart etter treningsøkten. Om jeg har lite proteininntak igjennom mat en dag så tar jeg fort 80g protein til senere på dagen.

Grunnen til at No-Xplode blandt annet ikke er lovlig i Norge er grunnet dens høye koffein innhold samt taurin innhold som er over grensen på hva som er lov i Norge. Doping og bivirkninger er ikke bra.

2 kommentarer:

  1. 4-6 liter vann i løpet av en treningsøkt... høyst usannsynlig :)

    SvarSlett
  2. Det er ikke så hinsides usannsynlig altså :)

    kommer jo an på hvor lenge man trener

    SvarSlett