onsdag 20. august 2014

Derfor er det viktig å bruke proteinpulver til trening

Lurer du på hvorfor proteinpulver er viktig?

Det er ikke alle som er overbevist om at de trenger proteinpulver for å nå de målene de har satt med treningen. Jeg var selv ganske skeptisk i starten, noe som gjorde at jeg gikk i flere måneder med litt stagnasjon og dårlig fremgang. Men jeg fant kjapt ut at kosttilskudd for å gå opp i vekt (les: muskelmasse) var helt essensielt.


Den beste proteinpulveret for kroppen din vil hjelpe deg på tre viktige måter:

1. Det vil holde deg mett og fornøyd, slik at du lett kan holde deg til et sunt kosthold og noen gode treningsrutiner for å nå dine mål.

2. Det vil være rimelig for budsjettet.

Du skal ikke regne med at et proteinpulver kommer til å gjøre et veldig stort innhugg i månedsbudsjettet ditt – og jeg vil nesten si at det er mulig for så å si alle mennesker å kunne ta seg råd til en bøtte proteinpulver nå og da.

3. Det vil bli fungere optimalt for å nå målene dine.

I og med at du har personlig budsjett og mål som både er forskjellig i forhold til venner og bekjente, så er dette en beslutning du selv er nødt til å fatte. Men som jeg har skrevet tidligere; alt blir mye enklere med proteinpulver.

Det finnes også forskjellig type pulver. Enkelte fungerer for dem som skal ”bulke”, altså øke i muskelmasse mens andre igjen bruker det for å nå mål som er relatert til lav fettprosent og vektnedgang.

Men jeg vil faktisk nesten anbefale deg å sette opp noen mål og prøve å nå dem både med og uten proteinpulver – det er da du først skjønner hvor mye det har å si for treningsprogresjonen din.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar