fredag 10. juni 2011

Saken om rotte og proteinpulver - bare svindel?


Historien om rotte som spiste proteinpulver

VG slo opp en stor sak her i fjor om en rotte som angivelig skulle ha bodd i kjelleren til en kar fra Fredrikstad (?) og spist seg feit på proteinpulveret hans. Morsomhetene sto i kø da bildet ble publisert (vi har ikke lov å publisere bilde her, men kan linke til det) og mange mente at eieren etter all sannsynlighet ikke har spist så mye av proteinpulveret selv.

Nå er ikke jeg av den oppfatningen, sånn for the record.

Men troverdigheten i hele saken stiller jeg meg egentlig ganske tvilende til. At en rotte skal kunne forsyne seg med 12,5 kilo proteinpulver uten at eieren tar affære gjør meg vel egentlig bare litt forundret. Og her snakker vi ikke kun om proteinpulver - i følge historien har krabaten forsynt seg med en hel del kreatinpulver (!) i tillegg.

Til Fredrikstad Blad uttaler han følgende:

- Jeg hadde en 25 kg sekk stående i kjellerboden. Det er gnaget hull i sekken og omtrent halvparten er fortært.

Vel. Mest sannsynlig er nok ikke hele historien helt sann. Tvilsomt at rotten har forsynt seg såpass av matfatet til den sympatiske Fredrikstad-mannen... men man vet aldri. Når du tar en titt på bildet, så ser du i hvert fall at det er en relativt stor rotte: Klikk for bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar