søndag 30. desember 2012

Min erfaring: Kjøpe proteinpulverpannekakemix eller lage selv?


Proteinpannekaker. Foto: Gymgrossisten
Kjøpe eller lage selv: Proteinpannekaker ?

Proteinpulverpannekakemix er et ord jeg ikke kommer til å bruke så veldig mye, merker jeg. Uansett; jeg har kjøpt en del av disse ferdigvariantene for å skaffe meg proteinrik frokost, lunsj, middag og kveldsmat i en kortere periode nå.

Og før jeg har begynt å kjøpe disse produktene valgte jeg faktisk å lage pannekakene helt fra bunnen av. Forskjellen er ikke stor, men den er absolutt til stede – og her er min erfaring og mine råd rundt proteinpannekaker.

Først: Kjøpe ferdig mix

Det du gjør når du kjøper en ferdig mix er at du kjøper en dunk med noe som likner på proteinpulver, men som har en ganske magisk effekt – nemlig at det lager pannekaker på under 1 minutt. I posten får du en slags dunk med pulver som du mikser sammen med vann – og vips, så har du pannekaker med proteinpulver på under seksti sekunder.

Høres det deilig ut?
 
Det er det også.


Ulempene med dette er selvfølgelig at det ikke er mulig å tynne ut røren med forskjellig bruk av diverse ingredienser da alt man har å operere med er et pulver - og ikke ingrediensene separat (altså hver for seg).

Vil du prøve, så anbefaler jeg dette produktet  (sjekk link): Protein Pancake mix (gymgrossisten).

Så: Lage proteinpannekaker fra bunn

Jeg har tidligere lagt ut en guide på hvordan man skal gjøre dette (med oppskrift og alt klart), så det skal ikke være veldig mye som kreves av deg for å finne det ut. Heller ikke å lage dem. Da jeg var på mitt ivrigste i livet, så lagde jeg faktisk proteinpulverpannekaker nærmest hver eneste dag.

Helt til jeg gikk lei selvfølgelig, og gikk over på kjøpevarianten.

Fordelen med å lage det selv er at du kan regulere smaken akkurat som du ønsker det. Veldig mange tilsetter banan for å få en god smak, mens jeg eksperimenterte litt med sjokolade og andre ingredienser - alt for å perfeksjonere smaksopplevelsen.

Hva er best?

Tja, det er jo opp til deg selv. Men jeg vil egentlig nesten anbefale deg å kjøpe pannekakemixen (den koster ikke akkurat veldig mange kronene) for å i det hele tatt sjekke om det er noe for deg. Så kan du deretter kjøpe inn alle ingrediensene dersom du ønsker å lage det fra bunnen av en gang...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar