søndag 16. desember 2012

Forskjellig typer proteinpulver og informasjon om dem

Viktig å velge riktig proteinpulver.
  Hvordan starte når du skal kjøpe proteinpulver?

Når du går inn i en helsekostbutikk eller går gjennom en proteinpulver-nettside er det tusenvis av konkurrerende merker av proteinpulver. Jeg vedder at du lurer på det samme som jeg gjorde tidligere - hva er forskjellen mellom alle disse proteinpulverene og hvilken er den beste for meg?

Først av alt skal du vite at det er forskjellige typer proteinpulver. Veldig mange førstegangskjøpere av kosttilskudd deler det opp i:

- Proteinpulver
- Kreatinpulver
- Andre vitaminer

Og det er jo selvfølgelig rett. Du trenger egentlig bare proteinpulver for å bli stor, men du skal også vite at det er en del andre faktorer som spiller inn når du skal kjøpe inn proteinpulver.

Her tar jeg for meg de forskjellige pulverne og forteller deg om hvilke fordeler du kan få ved de forskjellige:

Whey proteinpulver


La oss begynne med Whey proteinpulver. Det består av tjue prosent melkeprotein - et biprodukt av ost fremstilt fra kumelk. Dette pulveret har massevis av aminosyrer og er lett for kroppen å fordøye.

Mange vil jo oppleve at magen blir dårlig når man begynner å ta opp rent protein, men jeg vil anbefale et Whey proteinpulver dersom du har dette som et problem.

Kasein-proteinpulver

Det neste proteinpulveret som jeg ønsker å snakke om er Kasein-protein - som utgjør om lag åtti prosent melkeprotein. Det har også en utmerket aminosyreprofil, akkurat som whey protein, men det tar lengre tid for kroppen å fordøye det.

Veldig mange såkalte eksperter vil jo mene at det er mye mer effekt å bruke et Kasein-proteinpulver, men det er også mye verre for magen. Så spørs det jo om du er klar for å bli utrolig stor og kanskje ofre litt av helsen, eller om du støtter deg til det noe mildere alternativet.

Selv har jeg prøvd begge alternativer og bruker Whey proteinpulver hver eneste gang på fast basis.

Jeg må advare deg mot en ting ... Jeg er ikke en stor fan av soyaproteiner som er det siste . Det er et kontroversielt tema for mange folk. Det er mange forskere som mener at soyaprodukter kan utføre en medisinsk risiko. Jeg vil foreslå at du velger en annen kilde til protein og holder seg borte fra soyapulver.

Lei av å være en mager og tynn? Har folk ledd av dine tynne armer og ben? Vel, la oss vise dem hva du kan gjøre med muskelbygging og proteinpulver! Du kan absolutt bygge merkbare muskler i løpet av få måneder. Jeg gjorde jo akkurat det!

Bruk en god nettbutikk!

Kjøp inn proteinpulver hos gymgrossisten.no (er det billigste på det norske markedet – har sjekket alt) hvis du er overbevist om at dette kommer til å hjelpe på treningen din. Tro meg – det gjør det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar