onsdag 8. januar 2014

Hvilken pulsklokke skal jeg velge?

Spørsmål

Hei!
Skal kjøpe meg pulsklokke, men er ganske uerfaren på det området. Derfor spør jeg her om noen kanskje har litt bedre greie på dette og kanskje erfaring med det fra før.

Klokkene jeg har kikket på er Pola sin rcx5 og Garmin Forerunner 910xt.

Målet med klokken er hjelp til å effektivisere kondisjonstreningen og som et hjelpemiddel frem mot en triatlon.

Svar:

Det er en vesens forskjell på disse klokkene, Garmin sin har mange innebygde funksjoner uten behov for senor og har da en batteritid på 20t. Polar sin har pulsmåler(og evnt. gps) eksternt og har dermed batteritid som vanlig digitale klokker, dvs. jeg har ikke byttet batteri på min siden jeg kjøpte den for et drøyt år siden.

Kan anbefale Polar RCX5 på det varmeste. Klokka fungerer optimalt og pulsbånd følger med, bruker den også som klokke på treningsstudio(uten at jeg løper) og da uten bånd. I tillegg er dette det mest solgte merket her til lands, så man trenger ikke gå lenger enn til nærmeste G-Sport(el.) for å kjøpe nytt pulsbånd(som er en slitedel) eller annet ekstrautstyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar