fredag 9. august 2013

Test av kreatin: Hva er det beste kreatinpulveret?

Test av kreatin - kreatinpiller og kreatinpulver

Etter at jeg hadde stor suksess med å anbefale proteinpulver på bloggen (hvor jeg skrev fremgang og progresjon etter at jeg brukte forskjellige proteinpulvere), så tenkte jeg at jeg skulle gjøre noe liknende med kreatin.

Kreatin er et pulver som binder vann sammen med muskelvev, noe som gjør at det legger seg vann nært musklene og pumper opp kroppen slik at man ser mye større ut. Og der kommer grunnen til at det blir litt vanskelig å måle hvor mye progresjon man faktisk får.

Da jeg testet ut proteinpulver kunne jeg oppgi antall kilo jeg gikk opp. Her er jeg nødt til å ta det på øyemål.

Men jeg føler i hvert fall at jeg klarte det rimelig godt.

Testen av kreatinpulver - her er de to jeg testet.

(Prøvde kun hurtigvirkende kreatin i denne testen av åpenbare årsaker da jeg ønsket å se hvilket som ga progresjon raskt)

1. Kre-Alkalyn kreatinkapsler


Det første jeg testet het Kre-Alkalyn og var på tilbud til 129 kroner. En rimelig pris for det som virket å være et stødig produkt, tenkte jeg - og kjøpte 120 kapsler. Det tok litt tid å vende seg til bruken av kreatinpulver sammen med annen mat (ikke minst var ettersmaken ganske intetsigende og ekkel...), men det gikk helt fint etter en uke.

Det man må huske på når man tar kreatinkapsler (og pulver for den saks skyld) er at man er nødt til å drikke utrolig mye vann hele tiden. Det kan være litt uvant i starten.

Progresjonsmessig: 40-50 % av hva jeg forventet.

Kjøpes hos Gymgrossisten her.


2. Creacore Lemon Lime


Det andre kreatinproduktet jeg testet ut var med smak av lime og lemon - for å få fart på den trauste smaken kreatin egentlig har. Dette fungerte svært godt for meg, og jeg følte at jeg drakk noe som kunne minne om en god proteinshake rent smaksmessig. God konsistens, lett å få ned og progresjonen her virket å være utrolig mye bedre (kanskje kroppen min reagerer bedre på kreatinpulver enn kreatinpiller).
Vinneren av "kreatintesten"!

Progresjonsmessig:
100 % av hva jeg kunne forvente! Anbefales!



Kjøpes hos Gymgrossisten her.


Konklusjon


Ettersom jeg skriver innlegget for at flest mulig mennesker skal kunne dra nytte av de testene jeg gjør, så var jeg egentlig nødt til å stoppe når jeg hadde funnet "det perfekte kreatin". Vil absolutt anbefale Creacore Lemon Lime til de som skal kjøpe seg et kreatinpulver.

Lykke til med treningen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar